Nem kér a szponzorok felirataiból autóira a Forma-1 idei verhetetlen konstruktőre a Brawn GP. A Hondától „örökölt”, Ross Brawn által vezezett csapat autói – bár Jenson Button az eddigi hét versenyből hatot megnyert, egy versenyen pedig a második helyen végzett – még mindig hófehérek és csak egy egészen kicsi Virgin felirat látható rajtuk egy olyan eldugott helyen, hogy talán még a féktárcsa belső oldalán is feltűnőbb lenne. Mi lehet erre a Forma-1-ben szokatlan jelenségre a magyarázat?
1. magyarázat: a csapat kivár
Egy ideig még növelni szeretné saját reklámértékét, hogy a jövőben zsírosabb ajánlatok közül válogathasson. Ezért egyelőre csak magát reklámozza és csupán annyi felületet ad ki amennyi mindenképpen szükséges ahhoz, hogy ne legyenek pénz szűkében. A NincsVálság marketingkommunikációs szakembere, „Csoli” szerint ez azért nem kifizetődő, mert mindaddig, amíg a csapat nem fogad el szponzorációs ajánlatokat folyamatosan hatalmas összegektől esik el, azonban a reklámértéket nem növeli dinamikusabban egy fehéren hagyott autó, mint egy sokak logója által díszített „láthatóan jól menő” csapat látványa.
2. magyarázat: a Brawn GP-nek nincs szüksége pénzre
Ez már egy sokkal elfogadhatóbb és logikusabb válasz arra, hogy miért fehérlenek annyira a Forma-1 legmenőbb autói. Mivel ebben az évben nem szabad a motorokon fejleszteni, ezért a Brawn GP bőven megél a győzelmekért járó juttatásokból és a gyártók támogatásaiból, és egész egyszerűen nincs szüksége több pénzre. Nincs. Nem kell, mert már sok lenne. Nem lenne hova tenni. Nincs mibe fektetni. Nincs már mit megvenni. A Brawn GP az első F1 csapat a határhasznossági görbe csúcsán? Válság idején?