Home

Nincs Válság

Araszoló dugó a Nagykörúton, dugig tömött kocsmák, rogyásig pakolt kosarak a közértben és persze nagyképernyős plazmatévé minden háztartásban. Ki mondta, hogy válság van?!

Bizonyítékra leltél? Ne habozz, írd meg a nincsvalsag [kukac] gmail [pont] com címre!

Friss topikok

csatlakozz

Ha szerinted sem létezik a válság, gyere csatlakozz a csoportunkhoz Facebookon!

A Brawn GP-nek nincs szüksége pénzre

2009.06.09. 08:30 | Captain Crisis | 63 komment

Címkék: reklám forma 1 brawn gp nincs válság

Nem kér a szponzorok felirataiból autóira a Forma-1 idei verhetetlen konstruktőre a Brawn GP. A Hondától „örökölt”, Ross Brawn által vezezett csapat autói – bár Jenson Button az eddigi hét versenyből hatot megnyert, egy versenyen pedig a második helyen végzett – még mindig hófehérek és csak egy egészen kicsi Virgin felirat látható rajtuk egy olyan eldugott helyen, hogy talán még a féktárcsa belső oldalán is feltűnőbb lenne. Mi lehet erre a Forma-1-ben szokatlan jelenségre a magyarázat?

1. magyarázat: a csapat kivár

Egy ideig még növelni szeretné saját reklámértékét, hogy a jövőben zsírosabb ajánlatok közül válogathasson. Ezért egyelőre csak magát reklámozza és csupán annyi felületet ad ki amennyi mindenképpen szükséges ahhoz, hogy ne legyenek pénz szűkében. A NincsVálság marketingkommunikációs szakembere, „Csoli” szerint ez azért nem kifizetődő, mert mindaddig, amíg a csapat nem fogad el szponzorációs ajánlatokat folyamatosan hatalmas összegektől esik el, azonban a reklámértéket nem növeli dinamikusabban egy fehéren hagyott autó, mint egy sokak logója által díszített „láthatóan jól menő” csapat látványa.

2. magyarázat: a Brawn GP-nek nincs szüksége pénzre

Ez már egy sokkal elfogadhatóbb és logikusabb válasz arra, hogy miért fehérlenek annyira a Forma-1 legmenőbb autói. Mivel ebben az évben nem szabad a motorokon fejleszteni, ezért a Brawn GP bőven megél a győzelmekért járó juttatásokból és a gyártók támogatásaiból, és egész egyszerűen nincs szüksége több pénzre. Nincs. Nem kell, mert már sok lenne. Nem lenne hova tenni. Nincs mibe fektetni. Nincs már mit megvenni. A Brawn GP az első F1 csapat a határhasznossági görbe csúcsán? Válság idején?

A bejegyzés trackback címe:

https://nincsvalsag.blog.hu/api/trackback/id/tr841171600

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Aradebil 2009.06.09. 09:34:36

tök mind1,jövő évi autót úgysem tudják már megépíteni,kénytelenek feltenni mindent egy lapra,tehát próbálnak kivárni

mesekukac 2009.06.09. 09:38:49

Korábban a bwint és a Virgint lehetett hallani, mint fő szponzor, de ezek szerint ebből nem lett semmi.
Jelenleg a következő cégek szponzorálják őket (de ezek inkább beszállítók):
Perkin Elmer
Alpinestars
Ciber
Cytec
Endless
IBM
Laverstoke Park
STL

vizoo 2009.06.09. 09:41:49

A Virgin felirat ott virít az autóik oldalán. Gondolom nem jópofaságból van rajta. :)

hvuk 2009.06.09. 09:42:12

"bár Jenson Button az eddigi hét versenyből hatot megnyert, egy versenyen pedig a második helyen végzett"

A harmadik helyen végzett, nem a másodikon.

TorrenteXY 2009.06.09. 09:44:05

Idióták. annyi pénzt ki kéne húzni amennyit csak lehet, amíg lehet! :D

csakazertmertcsak 2009.06.09. 09:48:41

Persze, nincs szükségük pénzre, mint senki másnak se....
Ismét egy idióta blog....

artifex · http://www.amywinehouse.co.uk/ 2009.06.09. 09:50:24

A reklámértéket nem a többi reklám megléte, hanem a helyezései és a vele járó megjelenések mennyisége jelenti. Itt arra fizetnek, hogy első vagy. Csolit inkább küld vissza az iskolába, lehet azon az órán nem volt bent.

És jogos, ez az autó megvan, bármilyen pénzből is rakták össze, ebbe nem kell sokat fektetni év közben, de jövőre is lesznek versenyek, fejleszteni előbb-utóbb kell, amire másoknak több pénzük lesz. Bár ha így folytatják, szerintem nem lesz probléma a szponzorokkal.

Stoney Hill Billy 2009.06.09. 09:51:39

a Honda ezt hogy elkúrta...

terrybenedict 2009.06.09. 09:54:05

Nekem tetszik, hogy végre a versenyről szól a Forma 1.
Jövőre még jobb lesz, ha megszüntetik a tankolást. Régen tök jó volt, semmi taktika, semmi spekuláció, csak a nyers verseny. A tankolás tönkrebaszta.

A szezon kezdetén 100 mio dollárt kaptak a Hondától, mert a Hondának annyiba került volna az egész téma felszámolása. Ahhoz még a Virgin hozzátett mondjuk még egy 100-at, annyiból meg már kurva jól elvannak egész évre.

A tesztelés, a szélcsatornák meg a motor fejlesztgetése kerül a legtöbbe. Ez most nincs. A Mercedesnek meg lehet megér egy kis pénzt, hogy megint ők az éllovas motorbeszállító.

terrybenedict 2009.06.09. 09:56:23

Azt még elfeledtem, hogy nézzétek meg a többi csapatot, azokon sem nagyon van egyéb szponzor, mint a főszponzoruk.
Mondjuk a Williamsen a HELL-t még egyszer sem fedeztem fel, csak a tankolós faszit láttam HELL-es öltözékben.
De jövőre ugye az sem lesz....

kartonbagoly · http://leadombrol.blogspot.com/ 2009.06.09. 09:57:32

A Virgin mellet ott van a logója MIG Investments SA-nak is. Nem is rossz helyen.

pitz75 2009.06.09. 09:57:34

Kivárnak.
Megtehetik, mert a Honda úgy szállt ki, hogy inkább kifizette nekik azt a kb. 100 millió dollárt, amit a csapat megszüntetésére kellett volna fordítania (2009-es fizetések, végkielégítések, stb.).
Ha azt nézzük, hogy a Force India vagy a Torro Rosso alaphangon ennyiből vagy kevesebből él 2009-ben, akkor télleg jól vannak.

arongeri 2009.06.09. 10:00:11

Na, úgy látom, Palik után másban is felvetődött ez a kérdés! :)
Azért is várhatnak, mert a támogatási szerződéseket nem 1-2 versenyre kötik. Ergo ha most kötnek egy szertődést két évre, azzal kevesebb pénzt keresnek, mint ha mondjuk két hónap múlva, tuti bajnokként.
Arról nem is beszélve, hogy ha egyszer olcsón eladtad a felületet, akkor sokkal nehezebb később feljebb tornászni az árakat. Gondolom ezt Brawn is így gondolja, ezért eleve magasas szabta meg az árat, de még várni kell, míg a nagy cégek elhiszik, hogy tényleg ennyit ér a hirdetés az autójukon.
"Csolit" meg csókoltatom.

ArcHy 2009.06.09. 10:03:21

@arongeri: vannak olyan szerzodesek, amelyeket bizony 1-2 versenyre kotik. Nick Fry elmondasa alapjan a Virgin-nel peldaul minden futamra megujulu-megujithato szerzodesuk van...

Kissebb kockazat a Virgin-nek, kozepes lecso a Brawn-nak...

Mourinho már nem a király 2009.06.09. 10:04:02

Mivel jövőre költség sapka lesz gondolom meg kell fontolni mennyi pénzből szeretnél gazdálkodni.

travelnyuszi 2009.06.09. 10:04:38

A Williams autóin a hátsó szárnyon látható a HELL felirat. Amúgy ez megint egy olyan irás, amit egy nem teljesen hozzáértő ember irt. Nem azt mondom, hogy a gazdasági ügyekhez nem ért, hanem az F1-hez, ami egy kicsit más. Én 13 éve dolgozom ezzel, és még mindig ér meglepetés.

bertrane (törölt) 2009.06.09. 10:06:22

"A Brawn GP az első F1 csapat a határhasznossági görbe csúcsán? Válság idején?"

Pénteken vizsgázom mikróból:) Juhéééé

Flingel 2009.06.09. 10:07:44

A válasz egyszerűbb, mint gondolod:
1. a kocsi azért ilyen jó, mert a Honda infrastruktúrából, és felszerelésekkel fejlesztette horribilis összegek feláldozásával, egy egész éven át.
2. Kaptak 100 millió dollárt, melyet az egyéb költségekre költhetnek
3. Mivel jól szerepelnek a (pontjuk van) a tengerentúli szállításokat a FOM állja.

Nem mellesleg kihasználtak egy olyan kiskaput, mellyel a többiek előtt vannak. Aki ért valamit is az áramlástanhoz tudja, hogy nem elég csak a kocsi hátulját áttervezni a duplafedeles diffúzor miatt, hanem mivel a kocsi alatt húzódó Venturi-"cső" adja a kocsi tapadásának 60%-át, így a többi csapatnak, ha bele akar szólni a bajnokságba, az EGÉSZ kocsit át kellene tervezni, melyre nyilvánvalóan már nincs idejük.

Ez az év egy-két okos, trükkös húzás miatt a Brawné.. és jó alapjuk van a jövőre is. Bár jövőre már megérkeznek a nagyobb csapatok is. Mellesleg Jenson megérdemli, hogy itt van az élbolyban.

gyarlo 2009.06.09. 10:11:07

@travelnyuszi: Ki a faszt érdekel? Akkor miért nem írsz valami értelmeset, miért tartod meg magadnak ha már olyan okos vagy?

@Awkward: Igaz, de szerintem már idén is van nem?

Ismét egy jó poszt!

ArcHy 2009.06.09. 10:12:51

@Flingel: ...eppen ezert vicces, amikor Mosley-ek egy ev alatt a tizedere akarjak csokkenteni az istallok koltsegveteset, KERS-et, meg mindent kifejlesztetnek pluszban, amirol szo sem esik, hogy az bizony mennyi plusz kiadas.

Megjegyzem, ha 5 evig nem nyulnanak a keretszabalyokhoz (minimum mekkora tomeg, oldalso dobozok, hatso/elso szarnyak, tankolas, gumiredozes), akkor SZVSZ evente kb. a fele koltseg megsporolhato lenne, mivel csak `optimalizalni` kellene minden evben, nem ketevente tokuj autot legyartatni.

Az is vicces, ha valaki kiszamolja, hogy pl. Raikkonen nagysagrendileg 1%-al kapott ki a teljes ~305km-es versenytavon, es megis atjon, `mennyire lassu` volt. Szerintem ez az igazi F1 es ettol igazi az F1, nem a 40millio dolcsis nagyranott go-kartok tologatasatol...

aldwyn 2009.06.09. 10:14:31

Könnyű úgy a határhasznossági görbe csúcsán lenni, hogy az autó lényegét tavaly sok pénzből kifejlesztette a Honda, most meg csak el kell indulni a versenyen azt megnyerik. Ratyi volt az f1 amikor Schumi az első 10ből 9-et behúzott, most is ratyi. Aki azt mondja milyen jó attól meg szeretném kérdezni, miért jó, hogy 90%-os eséllyel meg tudom mondani ki nyeri a futamot? Azt elisemrem,h Jenson jó pilóta, eddig is tudtam, mi sem bizonyítja jobban, hogy rendre elveri a két ügyeletes hisztis brazil egyikét (no meg a másikat is, de az nem a csapattársa).

Szerintem nem lesz ennek jó vége és akárhogy nézzük az f1 látja majd a kárát (meg persze én, bár legalább kialszom magam azokon a vasárnap délutánokon)

Netuddki. 2009.06.09. 10:16:44

A 3. legfontosabbat kifelejtetted.
A nagyobb szponzorok többsége már leszerződött a többi csapattal. Szerintem a többség most a fejét vakarja. Majd esetleg jövőre.

Csabi78 2009.06.09. 10:16:55

"Csoli" hasonlóan buta, mint általában a közgazdaság/marketing/kommunkáció "tudománnyal" foglalkozó emberek többsége. Elmondanám, hogy a szponzori szerződések az f1-ben nem eseti jellegűek, hanem évekre kötik. Remélem innentől már egyértelmű, hogy miért nem ugranak bele most egy szerződésbe... Egyébként a témában nem nehéz találni cikkeket a neten, igaz angolul...

Durchzugabwicklungskommandant 2009.06.09. 10:19:07

@Csabi78: Hát Te nagyon okos vagy! Mondjuk pont egy korábban belinkelt ANGOL nyelvű cikkben írják, hogy a Virginnel versenyről-versenyre szóló szerződést kötnek.

Csabi78 2009.06.09. 10:21:37

Meg az is, hogy a következő 5 évre keresik az optimális ajánlatot, és nem akarnak elhamarkodni semmit.

gyarlo 2009.06.09. 10:23:05

@Csabi78: ha nem nehéz találni akkor te hogyhogy nem találtál? "Csolinak" kurvára igaza van.

" közgazdaság/marketing/kommunkáció "tudománnyal" " csabi 78 csakis egy agysebész lehet

benkoo 2009.06.09. 10:25:11

a virgin-nek jó reklám ez... ennyi.mindenki róluk beszél.... ez a rejtett marketing.

Csabi78 2009.06.09. 10:35:19

@gyarlo: találtam. Es Brawn elmondja benne, hogy az idei évre van pénzük (szó sincs arról, hogy nincs szükségük pénzre) és mivel min. 1 évig kihúzzák szponzor nélkül is, ezért nem kell minden szart elfogadniuk, 3-5 éves intervalluman gondolkodnak. Ennyi. Logikus is, ellentétben a Csoli agymenésével a soklogós menő autkról. Biztos neki is figyel egy dobfékes, felmatricázott suzuki streetracig car a ház előtt :)

Melchi Zadok 2009.06.09. 10:35:24

@terrybenedict: "Nekem tetszik, hogy végre a versenyről szól az Formula1"

te követed egyáltalán mi történik az F1-ben? Bocs, ez költői volt, mert ha igen, nem írtad volna le ezt a sületlenséget.

Ez az év mindenről szól, csak nem a versenyzésről. konkrétan "csak" az F1 léte forog kockán.

2009.06.09. 10:36:04

Egyszerűen várnak.
Most még nem kell költeniük fejlesztésre. Elég annyi lé amennyivel fenntartják a csapatot és az elsőbbséget.
Jövőre kellenek majd a fejlesztések, de csak annak fényében ha megvannak a szabálymódosítások, addig pénzkidobás bármire is költeni.
Majd augusztusban aláírnak szerződéseket, amivel fedezik a fejlesztéseket, és keresnek vele hiszen a tuti befutóra jó tenni.

Nekem tetszik a Brawn politikája.

Psyman 2009.06.09. 10:46:30

Komplett hülyeség a második felvetés. Midnig van mit fejleszteni és Brawn épp nemrégiben nyilatkozta, hogy a fejlesztések pénzhiány miatt kicsit lelassultak.

gyarlo 2009.06.09. 10:47:00

@Csabi78: minimum egy évig kihúzzák szponzor nélkül is? Apropo ha valakik 3-5 éves intervallumban gondolkodik szintén azt bizonyítja, hogy nincs válság, EGY. Kettő, a forma1-es autók mindíg is a legmenőbb hirdetési felületek közé tartoztak, nem hiszem, hogy a csapatoknak könyörögni kéne bárkinek, hogy ugyan hirdessen már az ő autójukon, még akkor sem ha teleírják körülötte mások. Amúgy meg még a telefirkált autók is jobban néztek ki mint ezek az üres go-kartok, én a sok pénz és a határtalan költekezés híve vagyok. Mármint a forma1-ben.

Bambano 2009.06.09. 10:52:48

a triviális megoldás nem került elő?
1. kevés a szponzor
2. a kevés szponzor már régen leszerződött az éves marketing költségére, azt év közben nehéz változtatni.

yanchi345 2009.06.09. 10:54:35

Lehet, hogy írta már más is, de a(z egyik) legjobb (brandépítő) reklám 2 teljes oldal hófehérben, a sarkán diszkréten a brand logója.
Lehet, hogy a virgin annyit fizet a hófehér kocsikért kis virgin logóval, mint amennyit összesen kaszálni lehet a teletapétázott autókkal.

Dr. Dzsásztisz 2009.06.09. 11:06:28

Megint egy légből kapott cikk, csak hogy fogyjon a tinta. Minden gazasági rációt nélkülöző kitalálmány, valós nyilatkozatok nélkül.

PiszkosFreddy 2009.06.09. 11:10:57

Csodálatraméltó a csapat,és a versenyzők teljesítménye,de tavaly Honda-csapatként ugyanezzel a felálással miért nem tudták ezt produkálni???!!!

ODIV 2009.06.09. 11:17:59

csak annyit, hogy nem sapka....plafon

Gabbesz 2009.06.09. 11:18:22

3. magyarázat (és ez roppant egyszerű).
A Brawn GP szeretne mondjuk x milkát, y évre egy FŐSZPONZORTÓL (mint pl. ING, Vodafone, stb.).
Amíg nem talál ilyet, addig nem adja el bagóért.
És ehhez még csak közgazdásznak sem kell lenni, ez józan paraszti ésszel is belátható (lenne).

MrTeufel 2009.06.09. 11:20:11

Sok GDP tolvaj itt kommentel, ahelyett, hogy dolgozna...
Látod, Csolikám?

ArcHy 2009.06.09. 11:23:15

@PiszkosFreddy: vszinuleg azert, mert a BrawnGP-001-et tervezo Jörg Zander, illetve Loïc Bigois 2007 nyaran csatlakozott a Hondahoz, es a Honda_RA108-as fejleszteseben nem tudtak az elejetol resztvenni. Esetleg azert, mert tavaly a Honda motor miatt sok futamot feladtak. Vagy talan azert, mert 2008 elejen be kellett preselniuk az uj szabalyok miatt egy Honda-ba a McLaren elektronikat, ami vadonatuj volt a csapat eleteben, es meg nem volt annyi tapasztalatuk, hogy ezt minden gond nelkul megtegyek?!

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2009.06.09. 11:26:27

egyszerű. Senki nem akar velük megállapodni több évre. Biztos lenne olyan, aki azt mondja szeptemberig 10 millió euró, de a Brawn jövőjét ez semmiképpen nem biztosíthatja. Nekik inkább olyan kéne aki azt mondja, hogy a következő három évben 24 millió euró.

Ha sok pénzem lenne, én sem fektetnék egy olyan sportba, amelyikben ennyire gyakran felmerül a szabályváltoztatás gondolata. Mármint szívesen fektetnek a cégek Real Madridba hosszú távon, vagy írnak alá szponzorszerződést a LA Lakersszel, mert ők mindig ott lesznek, de a Formula-1-ben már az sem igaz, hogy a Ferrari, vagy McLaren mindig jók lesznek. Most például kidobtak egy csomó pénzt a KERS tesztelésre és biztos nem azért használták verseneyen, hogy magukkal kibasszanak, hanem főleg amiatt, hogy jövőre egyértelműen előnyben legyenek. A szponzor nem hülye, tudja, hogy Massa most hatodik, de azt is, hogy jövőre már a KERS fejlesztése miatt is simán veri a KERS nélküli Brawn vagy Red Bull kocsikat. Erre egy tollvonással megszűnik a KERS.
Szóval nem azon kell csodálkozni, hogy nincs pénz a Brawn-nál, hanem hogy a többieknél miért van még. Ráadásul ha Barrichello szerencsétlenkedéseit nem számoljuk, akkor kurva unalmas is a Forma-1. Amikor Schumacher ilyenné tette, még a kockás zászlót is majdnem lecserélték.

PiszkosFreddy 2009.06.09. 11:26:32

@MrTeufel: Momentán én szénbányász vagyok itt Komlón.A cigeretta szünetbe kommentelek,mivel nem dohányzok.Gyere ide Tejfel,itt arcoskoggyá,meglássuk egy műszakba mennyi csillét raksz tele,oszt tolod elfele.

Gigalamer 2009.06.09. 11:53:23

A sok Hondázás közben észrevette valaki, hogy merci motor van azokban a járgányokban?

gardarak 2009.06.09. 11:57:37

Nem tudom, ki mennyire követi az eseményeket, de emlékeim szerint amikor a Renalut a kék színét arra a jelenlegi csodásra cserélte, az iszonyatos összegben fájt, emlékeim szerint 2 vagy 3 évre szólt és 200 millió euró körül volt. Ilyenre várhat a Brawn GP is... :)

A másik: mióta nincs dohánygyár, azóta nehezebb nagy lóvét kaszálni a reklámfelületeken.

És még egy: szerintem így néz ki jól az autójuk... :D

gardarak 2009.06.09. 11:59:53

@Gigalamer:
És szerinted a McLarenben lévő motor milyen? A motor nem akkora tényező, mivel az autó tervezése miatt ennyire jó a teljesítménye, KERS nélkül is.

gardarak 2009.06.09. 12:01:24

@gyarlo: egyébként nincs költségvetési limit idén, de lehet, hogy jövőre sem lesz a 40 milliós határ.

gardarak 2009.06.09. 12:02:16

OFF: enyimé a zinternet?

qmatch 2009.06.09. 12:04:56

...pedig milyen jól nézne ki:
BIOPON-COLOR
PennyMarket - csííííííííz
Mer'hülyeazér'nemvagyok!
...meg ilyenek...
Kész beszarás, hogy egy ki..ott autóversenyből valakinek a ki..ott reklámfelirat hiányzik...és nem érti! Nem érti, hogy a reklámbevétel nagy része érintetlenül kikerül az istállóból - csak éppen a Brawn nem népjóléti intézmény, pénzmosoda vagy ilyesmi, hanem versenyistálló. Még...

jtrencsenyi 2009.06.09. 12:21:32

@Gigalamer: hű maradtál a nevedhez. :)
Szerinted a McLarenben milyen motor van? Itt a kasztni a lényeg. Ez sikerült nagyon jól a HONDÁNAK és most ebből és Button tehetségéből él a BrawnGP. Jól teszik! ;)

pizzaboy 2009.06.09. 12:53:25

@pancho_sanza: jovore mar senki sem fog KERS-t hasznalni. A Ferrari es a McLaren is ki fogja venni. Szoval ezt most benézték csúnyán.

bobek07 2009.06.09. 12:54:32

ekkora baromságot leírni, mint a 2-es pont! aki ilyen hülyeségeket leír, az mit villog holmi határhasznossági görbékkel?
TorrenteXY-nak van igaza, válság idején mindenhonnan ki kell préselni a pénzt, mert mindenkinek szüksége van a pénzre, még a Brawn-nak is. És nem a csilicsálé szar kis ktgvetésű cégek fogják megbombázni a Brawnt, hanem a nagy szponzorok...akik fizetőképesek...

flimo13 2009.06.09. 13:02:26

Nem tudom mennyire éri meg ez a kocsira felrakok egy matricát dolog. Most próbáltam visszaemlékezni, hogy milyen Forma-1-es szponzorokra emlékszem, hirtelen HP és AMD, de őket ismerem korábbról is, és hiába virítottak kocsikon, IBM gépem van Intel procival. Aztán ott a Virgin, speciel őket is ismertem, annak ellenére, hogy nincsenek is jelen nálunk (vagy igen?), Branson önmagában nagyobb reklámérték, mint egy vacak matrica.

Egyedül talán az ING, ami kicsit ismeretlenül ragadt meg bennem, de ahhoz mint írták egy átfestett kocsi, meg 200 millió dollár kellett.

gyarlo 2009.06.09. 13:04:59

@gardarak: akkor meg pláne van értelme a posztnak (hozzáteszem ez a blog egy vicc, de jó vicc, jó viccként indult és még mindíg az) ami még viccesebb, hogy a kommentelők milyen komolyan veszik magukat :D pl @[imi]:

Lord_M_ 2009.06.09. 13:15:58

PiszkosFreddy:
a1) Komlón lassan 10 éve nincs szénbányászat (asszem talán pont idén decemberben lesz 10 éve - de lehet jövőre...)
a2) a szénbányász munkaidejében nincs cigaretta szünet
a3) nem lenne időd kommentelni, a föld alatt ui nem lehet veled semmilyen nem hivatalosan bányászathoz jóváhagyott eszköz (laptop pl)
a4) feljönni a felszínre hogy bármit is csinálhass, tovább tartana mint hogy egy cigiszünet végetérjen...
ez így önmagában bizonyítja hogy nem vagy szénbányász (legalábbis aktív biztosan nem, és mégbiztosabb hogy Komlón nem)
- Amúgy a sok-sok még jó erőben lévő Komlói bányász talált magának munkát Spanyolországban... mert ott árnyalatnyival jobban megélnek ... és nem rossz munkaerő a magyar bányákban képzett :)


Leülhetsz, elégtelen...

gyarlo 2009.06.09. 13:21:46

@Lord_M_: dícséretes ötös :)

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2009.06.09. 14:08:33

Sokat kér a Brawn a felületeikért.
A HELL eredetileg velük akart szerződni, aztán amikor meghalották az ajánlatukat, akkor dobtak egy hátast. Így kerültek a Williamshez. Mondjuk annál szarabb helyet nem is vehettek volna, mint a hátsó szárny oldala.

Maonmo 2009.06.09. 14:36:48

Röhejes a mai politika. Reformálás kell! Itt a megoldás: momhun.blog.hu Nézzétek meg mert érdekes dolgok vannak itt. Ne hagyjuk! Ne legyetek passzívak!

gyarlo 2009.06.09. 14:45:50

@Maonmo: A blogodhoz: Tanulj meg magyarul. Azt, hogy jelöltjeként azt úgy kell írni, hogy jelöltjeként, nem úgy, hogy jelöltje ként.

Olyan magyar mondat nincs, hogy: Reformálás kell! A blogod egy szar, ami nem olyan nagy baj, de legalább ne reklámoznád egy teljesen irreleváns környezetben.

terrybenedict 2009.06.09. 19:41:20

melchi zadok:

Persze, hogy figyelem, évente átlag két-három futamra ki is megyek, a többi meg a tévé.

Most tényleg versenyeznek, mert versenyezniük kell, mert olyan csapatok és pilóták törnek elő, akik tulajdonképpen feledésbe merültek.
Ne konkrétan a futamgyőzelemre gondolj, hanem arra, hogy egy Ferrarinak, McLarennek versenyezni kell azért, hogy pontot szerezzen. És ez jó.
Eddig borítékolhattad, hogy vagy Ferrari, McLAren lesz az első négy. Vagy fordítva. Most első helytől felfelé kemény verseny van.

A Forma1 meg sosincs veszélyben, mert túl sok ember túl sok pénze és érdeke függ a versenytől, így mindig megegyeznek valamiben.

Ha meg mefigyeled, mindig vannak időszakok, mikor bizonyos típusú cégek szponzorálják a futamot. Voltak az üzemanyagcégek, kávé, cigaretta, IT, bankok, satöbbi, satöbbi. De mindig pár évig, utána pedig valami törvény, vagy gazdasági helyzet övetkeztében változtak.
Most is ez van. A régiek kivonulnak, az újak viszont még nem jelentek meg. Olyan nagy számban.

Melchi Zadok 2009.06.11. 09:47:33

@terrybenedict: néhány dolog:

1; hiába az új szabályok nincs több előzés, szóval az előzési munkacsoport munkája goes to kuka
2; attól, hogy most nem a ferrari, meg a mclaren van elől még nincs verseny. szeretnélek 2002-re vagy 2004-re emlékeztetni, na az idei év talán még ezeknél is unalmasabb 7/6 jenson button? bazze, mire magyarországra jönnek, már világbajnok.
ismétlem, miféle izgalmak, miféle verseny???
a szezon kétharmada még hátra van, de jenson button konkrétan világbajnok. hmmm, de fasza...

azt írod, eddig borítékolhattad, hogy ferrari vagy mclaren. és most?? hát tudod én visszasírom a hamilton vs kimi és vagy massa meccseket. mert most k mégis kivel versenyez jenson button? 2007 és 2008 is minden idők legizgalmasabb szezonja volt, ez vitathatatlan. 2009-ben ki nézi majd a brazil nagydíjat??

3; ajánlom nézz utána, mi megy a háttérben. akármi is születik ebből az FIA vs FOTA meccsből, az már nem f1 lesz.
40 millás költségvetési plafon hívószavára a kriptából előmászó, még csak papíron létező csapatokkal ismeretlen versenyzőikkel, vagy a szakadár széria. kb ez a két lehetőség van jelenleg. és az idő eszméletlenül szorít. holnap van a jelentkezési határidő.

az f1 megújulása helyett, amit mindenki annyira várt, az f1 a totális unalomba zuhant, aminek törökországban már elég konkrét nyomai látszottak. minden idők egyik legunalmasabb versenye minden idők legkevesebb nézőserege előtt.

és neked ez a klaszz... hát nem vagyunk egyformák...
süti beállítások módosítása