Home

Nincs Válság

Araszoló dugó a Nagykörúton, dugig tömött kocsmák, rogyásig pakolt kosarak a közértben és persze nagyképernyős plazmatévé minden háztartásban. Ki mondta, hogy válság van?!

Bizonyítékra leltél? Ne habozz, írd meg a nincsvalsag [kukac] gmail [pont] com címre!

Friss topikok

csatlakozz

Ha szerinted sem létezik a válság, gyere csatlakozz a csoportunkhoz Facebookon!

Elsöprő offenzívában a Tesco

2009.04.23. 09:20 | Dr. Justice | 50 komment

Címkék: tömeg tesco fogyasztás konzum nincs válság

A különféle gazdasági válságok során az emberek általában lényegesen kevesebbet fogyasztanak, mint szoktak, hiszen elveszítik állásukat, kevesebb pénzből gazdálkodnak. A csórók meg nem vesznek drága dolgokat, de még olcsóból is keveset, tényleg csak amit nagyon muszáj. Szomorú dolog ez.

Mindez egyúttal azzal is jár, hogy a jó nagy áruházak, bevásárlóközpontok, hiper-, szuper-, mega- és gigamarketek forgalma drámaian visszaesik, az üresen tátongó üzlethelyiségekben unatkozó kereskedők álla pedig szépen felkopik. De vajon mire utal, ha egy piacvezető áruházlánc üzletei valahol gombamód szaporodni kezdenek? Tényleg válság van akkor?

A szülővárosomban, Szegeden pontosan ez a helyzet. Régebben, mikor még én is a városban laktam (rémisztően régen, több mint hét évvel ezelőtt), egyetlen Tesco állt a vidám szegedi népek rendelkezésére. Pontosabban „A” Tesco, egy klasszikus hipermarket a Rókusi körúton. Ma viszont ha valaki beugrana a Tescóba egy nagy zacskó sósperecért, Szegeden nem kevesebb, mint öt helyen teheti meg.

A híres-hírhedt üzletlánc ugyanis még egy hipermarketet, két szupermarketet és egy expressz üzletet nyitott meg a napfény városában az elmúlt egy-két évben. Egy kis matek: a Wikipedia tanulsága szerint nagyjából 167 ezer fő lakja Szegedet és dézsmálja lelkesen a Tesco raktárkészleteit, kiegészülve néhány tízezernyi kiéhezett, de legfőképpen kitikkadt egyetemistával és főiskolással (talán 30 ezer körül lehet a számuk).

Budapest lakosságának tehát nagyjából egytizedét kitevő populációra jut öt, de még ha az expresszt nem is számítjuk, akkor is négy Tesco (plusz egy Cora és egy Metro is a város határában). Vajon Budapesten van 40 Tesco hiper- és szupermarket? Meg kellene számolni, de kétlem... Hiába a negyedik legnagyobb magyar város ráadásul Sun City, fővárosi léptékekhez szokott lábnak nehéz igazi távolságokat találnia, így a Tesco üzleteit sem sikerült kétségbeejtő távolságra elhelyezni egymástól: a válság terhe alatt rogyadozó honpolgárnak szinte még mennie sem kell, hogy Tescóban költhesse el pénzét.

Két hiper, két szuper meg egy expressz


Tesco Szeged nagyobb térképen való megjelenítése

„De ezek az üzletek még a mesés konjunktúra időszakában épültek!” – kontrázhatnának a megrögzött válsághívők, de tévednek: a hab a tortán ugyanis, hogy nagy krízis ide, gazdasági pangás oda, az egyik Tesco hipermarket épp a közelmúltban nyitotta meg kapuit a konzumálni vágyó szegediek előtt, pontosan a Lidl egyik üzletének tőszomszédságában (a másikra már rég rátelepített egy szupermarketet a Tesco, biztos, ami biztos alapon – szikrázik tehát a küzdelem a kiemelten fizetőképes szegedi fogyasztókért).

És a végére az egyébként is kézenfekvő konklúzió: ha a Tesco úgy gondolja, hogy négy másik üzlete mellé bőven megéri felhúzni egy újabb hipermarketet Szegeden, akkor nyugodtan kijelenthetjük: nincs válság.

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://nincsvalsag.blog.hu/api/trackback/id/tr321080154

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Luczifer-bazár 2009.04.23. 10:47:24

KörbeutálásKereskedelmi helyzetkép 2009. 02. 03. Hír, hogy az egyik nagy áruházi lánc be akarja zárni egyik kisvárosi üzletét.     Az ok, mert vannak vásárlók, akik megbotlanak, és ezt-azt hazavisznek, anélkül, hogy fizetnének. Ők utál…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bolhaplaza.hu 2009.04.23. 10:28:11

Mindenkii szidja de valójában szeretjük a tescot.Kár is ezt tagadni.))

W Joe 2009.04.23. 10:28:22

"Megment minket a Tesco" :)

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.04.23. 10:29:14

Válságban van igény az Tescoban kapható, olcsó "élelmiszerre" meg 640*480 felbontású gazdaságos plazmatévére hitelből.

Tenoce · http://www.deezer.com 2009.04.23. 10:33:23

Elfelejted azt, hogy a 167 ezer helyi lakoson felul, nagyon komoly bevasarlo turizmus is van. Szerbiabol es Romaniabol heti tobb tizezer ember jon vasarolni. Raadasul, aki mar atlep egy orszaghatart az altalaban tobb 10 ezer forintert. Budapestre aranyaiban sokkal kevesebb bevasarloturista jon.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.04.23. 10:37:07

@Songoman: És milyen jó nekünk az, hogy hozzák ide a sok pénzt, és nem a magyar kereskedőnél költik el.

sandorn (törölt) 2009.04.23. 10:42:47

"A különféle gazdasági válságok során az emberek általában lényegesen kevesebbet fogyasztanak, mint szoktak": nem mindegy melyik termékekből esik vissza a fogyasztás. Igen, autóból pl. kevesebbet fognak fogyasztani. Alkoholból és cigarettából speciel többet. És a drágább, egészségesebb élelmiszereket olcsóbbakkal helyettesítik, nézzük meg pl. a McDonalds tavalyi eredményeit.
Tehát nem csak arról van szó hogy a fogyasztás általános szintje visszaesik, hanem fogyasztási szokások változnak meg, a fogyasztás iránya eltolódik az olcsó árucikkek felé és a tesco tipikusan ezeket forgalmazza.

Dike 2009.04.23. 10:45:10

@Gery Greyhound >: Milyen jó, hogy ez a nem magyar kereskedő azért jópár magyar embernek ad munkát.

Muad\\\'Dib 2009.04.23. 10:59:57

@Dike:
A magyar KKV-k legalább ugyanannyi embernek tudtak volna összességében munkát adni, tisztességesebb feltételekkel, ha nem indítják előnnyel, az amúgy is hatalmas tőkével rendelkező multikat.

pause 2009.04.23. 11:02:48

jah mekkora lol
debrecenben ami allitolag az orszag 2. legnagyobb varosa (nemtom ezt ki mutatta ki) egy darab tusko van. akartak meg egyet de a kinaiak tobb penzt fizettek az epuletert.
es senki nem szovegeljen magyar kereskedokrol, amig a kisboltban 250ft a tej,a szar masfeles ARO tej,addig meg johogy megveszem inkabb ugyanennyiert v olcsobban az alfoldit

Tenoce · http://www.deezer.com 2009.04.23. 11:06:40

@Muad\\\'Dib: Akkor meg azon sirtok, hogy folyamatosan dragulnak az elelmiszerek arai. Tobb statisztika is mutatta, hogy a nemzetkozi aruhazlancok bejovetele Magyarorszagra csokkentette az inflaciot, mert az alacsonyabb keresetu reteg fogyasztoi kosaraban felulreprezentalt az elelmiszer.
El kell donteni KKV boltok es magasabb arak, vagy multik es alacsonyabb arak. Mint minden mas gazdasagi tevekenyseg eseteben a mennyisegi szolgaltatas fajlagos koltsege olcsobb.

Muad\\\'Dib 2009.04.23. 11:06:55

@pause:
Ennek rengeteg oka van, de nem kezdek veled közgazdasági vitát. Addig amíg nem támogatják a hazai kereskedőket értelemszerűen nem képes tartani a multi árszínvonalát. Ha szeretnél művelődni a témában javaslom a németországi bajor tartomány szabályozási rendszrének tanulmányozását. A válság persze ott is meglátszik, pont abból, hogy nő a multikban vásárlók száma, mert a gagyi valóban válság idején jön elő. Mondjuk ott igyekszenek tenni ez ellen, mert ellentétben velünk nem kívánnak gazdasági öngyilkosságot elkövetni...

eroica · http://fideszfigyelo.blog.hu 2009.04.23. 11:08:02

Úgy tudom válság alatt mindig jobban mennek az olcsó áruházláncok részvényei.

Egyébként a terjeszkedésről olvastam egy érdekeset:

"A gazdasági válság hatására – sőt, gyakran már az előszelére is – a cégek többsége költségtakarékosságba kezd. Pedig a történelmi példák sora bizonyítja, hogy a recesszió idején terjeszkedő vállalatok sokkal jobban járnak, mint a kockázatkerülők."
metazin.hu/node/1707

pause 2009.04.23. 11:09:06

@Muad\\\'Dib: hatigy nemis vitaznek mert nem eleg magas az ikum hozza,en csak a huje fogyaszto vagyok,aki oda megy ahol a termeket olcsobban megkapja. mondjuk hust sose veszek teszkoba koraba meg ien helyen,de minden mast igen

Bit Rot 2009.04.23. 11:10:30

"Válságban van igény az Tescoban kapható, olcsó "élelmiszerre""

Így van!

Azt a szart, amit a Tescoban kiraknak az élelmiszerpultra "féláron", máshol, jobb országokban a disznóknak dobják, vagy a kukába.

De a magyarok jó vevők: ők a hulladékot is megveszik és megeszik, ha féláron van!

Erre részben magyarázat csak a szegénység...

a katona fehérben 2009.04.23. 11:17:33

@Muad\\\'Dib: Nem tudom, hány magyar KKV tudna egy kaszálóra fél év alatt működő hipermarketet telepíteni. Attól KKV és nem "MMV", hogy nincs ekkora saját tőkéje, és az "amúgy is hatalmas tőke" egy másik rendszerben volt utálandó (az irigység persze rendszerfüggetlen), a mostaniban speciel részben az működteti a gazdaságot, hogy azt az "amúgy is hatalmas tőkét" nem (csak) magánrepülőkre, aranyórákra, kokóra és kurvákra költik, hanem befektetik a hasonló helyeken. Profitért, nyilván - te se ingyen dolgozol.

záporjózsi 2009.04.23. 11:21:42

@Muad\\\'Dib: Nem láttam még olyan magyar boltot (a nagyon magyarnak nevezett CBA-t is beleértve), amely 20 órakor még friss pékárut döntött volna az orrom elé vagy annyival jobb kenyeret árulna, mint a Tesco. Pedig a közelemben van pék is, rosszabb a kenyere és korábban kezd el szétesni, mint a Tesco. A tejek vacakok, a felvágott drága. A zöldségért meg kimegyek a piacra... "Egyszer használatos", gagyi ruházati termékekben a kínaiak verhetetlenek, a piacon egyes dolgok a Tesconál jóval olcsóbbak ugyanolyan minőség mellett. Műszaki cikket meg ha lehet, nem a Tescoban veszek...

Muad\\\'Dib 2009.04.23. 11:22:48

@a katona fehérben:
Senki nem mondta, hogy hipermarketeket építenének. A kissebb üzletek tökéletesen képesek kiszolgálni a lakosságot. Lásd pl. Bajorország, Svájc városait. Kategóriákkal kevesebb a multi által épített szupermarket.
Arról nem is beszélve, hogy a gazdaság szempontjából a sokszereplős modell lényegesen kedvezőbb, mint a néhány multi. A társadalom szempontjából szintén elég káros, hogy szinte kizárólag alkalmazottak szerepelnek, ugyanis néhány multi távozása összedöntheti az egész struktúrát, míg sok kkv esetén ez sokkal nehezebb.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2009.04.23. 11:23:39

egyébként van 40 tesco szerintem is. a hazai/külföldi bolt jó kérdés, talán az optimális az (lett volna), ha a termelést segítik moerniálni a multik, a (feleslegesen nagy) hasznot hajtó kereskedelem meg marad magyar kézben részben. Persze kell néhány tesco, meg plázák is, csak hogy legyen mihez viszonyítani :)

Tenoce · http://www.deezer.com 2009.04.23. 11:24:21

@Muad\\\'Dib: A jelenlegi gazdasagi helyzetben, amikor az EU-n belul Magyarorszagon a legnagyobb a jovedel ujraelosztasa, nem gondolom, hogy meg a KKV-kat is tamogatni kellene. Vagy azert tamogassuk az adofizetok penzebol a KKV kereskedoket, mert hatekonytalanabban mukodnek, igy ugyanazt a tevekenyseget tobb elomunkaval, dragabban tudjak elvegezni, igy tobb munkaerore van szukseg, es csokken a munkanelkuliseg?
Szerintem nem celszeru a keynesi gazdasagpolitikat behozni, eppen eleg problemat okozott ez nekunk az elmult evekben. Sajnos a mai Magyarorszagon nincsen biztositva az ujraelosztott jovedelem racionalis, atlathato, felelosen szamonkerheto infrastrukturaja, jogszabalyrendszere.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.04.23. 11:25:22

Ez a sok Tesco inkább a válság jele :-) Az emberek válság idején többet költenek élelmiszerre, s a nem -élelmiszer forgalma esik vissza drasztikusan.

hiper vs. hazai kkv: ezzel az a baj, hogy míg a többség inkább megveszi a "teszkógazdaságos" paradicsomot mint a hazai termelőét, addig nincs miről beszélni. Ez nem a hiperek hibája, hanem a vásárlóké. Mondhatnánk persze, hogy azért van ez, mert az embereknek kevés a pénze, de ez már messzire vezet.

A témával kapcsolatban szerényen ajánlanám két írásomat:

A szlovák tejet megveszik, ugye? :
hiper.blog.hu/2009/01/23/a_szlovak_tejet_megveszik_ugye

Hiper vs. kisbolt:
hiper.blog.hu/2009/01/08/hiper_vs_kisbolt

Muad\\\'Dib 2009.04.23. 11:26:44

@záporjózsi:
A pékárú mindennek a teteje. Ugyan azt már elérték, hogy veszteséggel ne árulhassa a Tesco a nyomorult zsemléit (sajna ez is legalább fél év késéssel született meg), azonban így is remekül tudnak játszani azokkal az előnyökkel, hogy ők darabonként 10 fillér haszonnal is árulhatják a cuccokat. Persze erre a birkás többség béget, hogy az milyen jó neki, és ilyen a gazdaság, csakhogy a csődbe jutott pékségek és tagjai megjelennek alkalmazottként a körforgásban lényegesen csökkentve a gazdasági stabilitást és rugalmasságot.

Muad\\\'Dib 2009.04.23. 11:31:37

@Songoman:
A keynesi gazdaságpolitika, tehát a piac önszabályozó szerepe épp most feküdt meg fullosan. A legöbb közgazdász ide vezeti vissza a bankvilági válságot, valamint az élő példa (bankok állami felügyelete/részleges államosítása) is erre mutat. Pont azért tartunk itt, mert a keynesi ,merkantilista (lásd neoliberális) gazdaságpolitika irányította az országot, egész Európában szinte a legkisebb állami felügyeleti/tulajdoni viszonyt eredményezve.
Adatokért: epp.eurostat.ec.europa.eu ,itt lehet keresgélni

gyarlo 2009.04.23. 11:31:46

@Droli: Paráznak, mindenki be van fosva, de kurvára nem arról van szó, hogy válságban így vagy úgy, hanem a válságtól VALÓ FÉLELMÜKBEN teszik az emberek amiket tesznek. Jajj nehogy az legyen, hogy egyszer csak nem lesz pénzünk és akkor majd jól megszívjuk, hogy don perignon helyett már csak törleyt veszünk a hiperben. nekem sincs pénzem de azért szerintem válság sincs

EÖ (törölt) 2009.04.23. 11:32:48

@Gery Greyhound >: neked tök igazad van
csak mit lehet tenni, ha az embereket nem érdekli hogy magyartól vegyen, csak az, hogy ócsó legyen?
vagy hogy nem akar a nép színházba járni meg Háború és Békét olvasni csak győzikét meg blikket
fájó ez, de szerintem nincs mit tenni
vagy van?

Tenoce · http://www.deezer.com 2009.04.23. 11:33:24

@Muad\\\'Dib: igen, ahogy en is irtam: "Szerintem nem celszeru a keynesi gazdasagpolitikat behozni, eppen eleg problemat okozott ez nekunk az elmult evekben."

Tenoce · http://www.deezer.com 2009.04.23. 11:34:51

@Muad\\\'Dib: Csak ugye azt irod, hogy tamogatni kell a KKV kereskedoket. Ez viszont keynesi gazdasagpolitika, nem a szabadversenyes kapitalizmus.

gyarlo 2009.04.23. 11:36:49

@Muad\\\'Dib: erre pedig csak azt tudom mondani, hogy az utóbbi 5 év banki és egyéb üzleti akciói kurvára kivették a gazdaság kezéből az irányítást, mert létrehoztak egy virtuális gazdaságot is amit hitelnek neveznek, tehát innentől kezdve már nem beszélhetünk keynesi gazdpolról, miután sikerült mindenki szájába rágni, hogy szarja le, hogy valójában mennyit keres, nyugodtan vásároljon virtuális pénzből ami elég gyorsan kirántotta a szőnyeget a gazdaság alol. Keynes pedig nem tudta, hogy mi az a provident.

Muad\\\'Dib 2009.04.23. 11:39:44

@Songoman:
Bocs, rosszul olvastam. Viszont a keynesi gazdaságpolitika egyátalán nem engedélyezi a protekcionalista, támogató magatartást. Pont ez vele a gond. Ezért nem voltak védve a magyar kkv-k. Kizárólag a tőketámogatás (multiknak adókedvezméy) jelent meg. Tehát épphogy be van engedve, ezért nem tudjuk hatásosan támogatni a hazai kkv-kat. És ez óriási hátrány az európai átlaghoz képest, ahol az évtizednyi demokrácia alatt rájöttek, hogy ami először előny (olcsóbb, tökebehozatal), az hosszú távon nagy gond tud lenni (gazdaság merevebb, kevesebb vállalkozás, túlzott függés a multiktól, termelők függése egy vevőtől).

Szuper Bruno 2009.04.23. 11:42:18

Azért nyitnak több és több áruházat, mert így tudják lenyomni a versenytársakat. Már csak mennyiségben, mert árban nem olcsóbbak, mint a Cora, vagy Auchan vagy a diszkontláncok. Agresszívan bemennem mostantól a város központokba, bele az arcodba... úgy tudom Pesten a Kika mellett a Domus-ból is Tecsó lesz, pedig a váci úton (tőle 4 km-re) van egy hiperük már...

Élelmiszerben már nem olcsók, de akciós elektronikában igen. azzal csalogatják be a népet, olcsó lcd tv, mosógép, dgit kamera, centrifuga, ventilátor, meg mikro.. az kell a népnek.
Akciós Tesco termékek (itt összahasonlkíthatod a cora-val és acuhan-nal. www.globalplaza.hu/aruhaz/tesco

záporjózsi 2009.04.23. 11:43:40

@Muad\\\'Dib: Ez szép volt! Komolyan! Kerek, sommás. Csak az a gáz, hogy egy ma is létező péket hasonlítottam össze a Tescoval. És nem, nem érdekel, hogy a péknél 20 Ft a zsömle a Tescoban meg 7, mert keveset veszek és azt - ha jobb, mint a Tesco - a péknek adom. De nem jobb, sőt! Szeretném visszakapni gyerekkorom puha, nehéz zsömléit! Néha van, az is főleg nagy boltban.
A kenyér ugyanaz a szitu. Még a spéci kenyerek is jobbak a Tescoban - ha éppen kapható. Tegnapelőtt vettem kenyeret. A Tescoban volt vagy 8 féle, ebből 4-et az ár/érték arány miatt alapból kizártam (drága/sz@r). A többiből volt 2 ehetetlenül kemény, 1 tűrető, 1 közepes. Sajnos a kiskereskedőnél ezt nem tudom megcsinálni, ott van max. 4, kihozza a pék 5:47-kor, oszt' este egyed azt, ami egész nap a pulton száradt... Az Auchanban este 6 körül szokott lenni még valami friss áru. A Corában is van rendes választék. A Sparban pedig néha igen különleges dolgok szoktak lenni - persze kirívóan drágán.

U.i.: Az áru rövid u.

Muad\\\'Dib 2009.04.23. 11:46:38

@záporjózsi:
Ebben bizonyos szempontból igazad van, de itt is megjelenik az a szitu, hogy a kisebb pékségek bele vannak kergetve egy árversenybe ,ami értelemszerűen minőségi romláshoz vezet, mivel ő már képtelen tovább csökkenteni az árait.

Tenoce · http://www.deezer.com 2009.04.23. 11:47:27

@Muad\\\'Dib: Elfogadom, de henez a hazai gazdasagi helyzetben az evszazados, joleti tarsadalmakban es demokraciakban mukodo gazdasagi eszkozoket Magyarorszagon alkalmazni.
Elcsepelt, de Magyarorszagon nincs meg az a kozeposztaly, amelyik kepes tavolabb latni 1 lepesnel. De sokan nem tehetnek errol, olyan hirtelen jott a rendszervaltas, hogy nem sikerult a fejekben megvaltozni. Van 2-3 generacio aki az elozo rendszerben szocializalodott, es erre meg rajon az, hogy a rendszervaltast koveto evekben is tovabb "kinaltak" a szocializmusban kialakult szocialis juttatasokat. Ezt mindket oldal csinalta/csinalja, csak azert hogy a tomeg kussoljon, a gazdasagi es politikai elit meg lophasson. Es mindez hitelbol, merthogy kevesebbet termelunk, mint fogyasztunk.

záporjózsi 2009.04.23. 11:51:23

@Muad\\\'Dib: A kis cégeknek a kitörés egyértelműen a minőség javítása és a jó helyen lévő üzlet. Esetleg még a jó közönségkapcsolat, bár abban a magyar kiskereskedelem nem igazán jó... Pl. uborkát, savanyút csak a vecsési termelőtől veszek, életemben nem vettem még konzervet. Látványpékárut szintén nem veszek, mert drága és vacak. Direkt elmegyek megfelelő boltokba, hogy magyar árut, jó minőségben, jó áron szerezzek be. De ha jobb feltételekkel jutok esetleg jobb áruhoz a multinál, bizony, ott köt ki a pénzem. Lehet versenyezni!

Muad\\\'Dib 2009.04.23. 11:58:14

@záporjózsi:
Igen, ez a korrekt hozzáállás, viszont az állam részéről az nem ,hogy a magyar kereskedő/termelő szinte semmi segítséget nem kap, míg a multi rögtön több éves adőkedvezménnyel érkezik. Sajnos a minőségben való versenyzés, lévén a középosztály szinte nem létezik, nehezen megvalósítható. És amennyiben behal még pár kiskereskedő/termelő még annyira sem lesz középosztály. És itt jönne elő az állam szerepe, amiért anno kitalálták az államszervezetet, és ami nálunk nem megy. A protekcionista (ha tetszik nacionalista) érdekérvényesítés/érdekvédelem.

Muad\\\'Dib 2009.04.23. 11:58:14

@záporjózsi:
Igen, ez a korrekt hozzáállás, viszont az állam részéről az nem ,hogy a magyar kereskedő/termelő szinte semmi segítséget nem kap, míg a multi rögtön több éves adőkedvezménnyel érkezik. Sajnos a minőségben való versenyzés, lévén a középosztály szinte nem létezik, nehezen megvalósítható. És amennyiben behal még pár kiskereskedő/termelő még annyira sem lesz középosztály. És itt jönne elő az állam szerepe, amiért anno kitalálták az államszervezetet, és ami nálunk nem megy. A protekcionista (ha tetszik nacionalista) érdekérvényesítés/érdekvédelem.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.04.23. 12:04:08

@Muad\\\'Dib: Ott a pont.

Ha nem lenne Tesco, akkor Dike valószínűleg olyan helyeken tudna csak vásárolni, ahol senki sem dolgozik. Vagy nem is lenne bót egyáltalán. A multik mentik meg a világot az apokalipszistől, éjjen a tecsó!

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.04.23. 12:08:11

@záporjózsi: "Nem láttam még olyan magyar boltot (a nagyon magyarnak nevezett CBA-t is beleértve), amely 20 órakor még friss pékárut döntött volna az orrom elé vagy annyival jobb kenyeret árulna, mint a Tesco."

Én meg még nem láttam a Tescoban kenyeret. Tudod, amit pék _süt_, nem pedig egy futószalagon _gyártják_

Nem mellékesen a pékség ahova járok, 0-24 nyitva van, és hajnal 2-kor is friss, ropogós kenyeret tudsz venni.

Tenoce · http://www.deezer.com 2009.04.23. 12:14:36

@Gery Greyhound >: Tok jo, jarjunk kezzel varrot borcipoben, amit suszter csinalt 100.000 Ft-ert, vagy olvassunk ujsagot kezzel meritett papirbol 10.000 Ft-ert. :)

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.04.23. 12:28:55

@Songoman:

Ez a ló túlsó oldala. Cipőből én is a kínait veszem, egy 5000 Ft-os kínai cipő nálam 2 évig ki szokta bírni. Kajából viszont messzire kerülök mindent, ami gazdaságos, sajátmárkás, irreálisan olcsó és/vagy nem magyar (leszámítva egy-két jellegzetesen nem magyar terméket, pl olasz tésztaszósz, francia camambert, mittudomén milyen tengerből származó halkonzerv, stb)

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2009.04.23. 12:38:54

mikor van válság? amikor már a fű se nő?

válság van és ez a társadalmi rendszer most már menthetetlenül összeomlik, aki ezt nem látja az iratkozzon be újra az óvodába és kezdje el a tanulmányait

Tenoce · http://www.deezer.com 2009.04.23. 12:40:18

@Gery Greyhound >: OK, de pl. a nemzetkozi aruhazlancok behoztak a sajat markas termekeket, amelyek kozul vannak kifejezetten jo minoseguek. Ezeket ugyanazok a gepsorok gyartjak, ugyanabbol az alapanyagbol, ugyanazzal a recepttel. Csak mas a csomagolasuk, es mas disztribucios utvonalon erkezik meg az aruhazakba. Ki van kapcsolva a nagykereskedelem, a marketing, stb. A nagy szinten multinacionalis termelo cegekkel szemben csak a nagy multi kereskedelmi lancok tudjak felvenni a harcot. Mari neni kis ABC-je, nem fog tudni diktalni egy Nestlenek vagy Coca Colanak. Lasd a Tescoban a Coca Cola kilistazasat.
A Lidl vagy Aldi nem kapott semmifele tamogatast, hogy bejojjon Magyarorszagra, bejottek maguktol is. Es ezek a lancok, a tobbivel egyutt nemcsak importalnak, de a beszallitoiktol a kulfoldi lancokba is visznek termeket. Igy a magyar termeloknek nagyobb piacot nyitnak.
Szoval szerintem azert ez sokkal komplexebb tortenet, mint a "Fuj Tesco, eljen a Mari neni ABC-je" szlogen.

mazsi6000 · https://tudnijo.hu 2009.04.23. 12:43:51

Egyik ismerősöm az óvári Tesco-ban dolgozik.
Elmondta, hogy amióta gyengült a forint és szlovákiában bevezették az eurót, minden nap hónapok óta karácsony feletti bevételük van.
Az összes szlovák ide jár vásárolni.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.04.23. 12:51:54

@Songoman: Persze, az 1000 Ft/kg Tesco Gazdaságos téliszalámi biztos ugyanaz, mint a 4000-es Pick, csak más a csomagolása. Azt meg hogy szarabb az íze, biztos csak bebeszélem magamnak :) (meg a kutyám is, aki miután neki adtam a számomra ehetetlen szar Auchan-os virslit, ott hagyta)

Tenoce · http://www.deezer.com 2009.04.23. 12:53:31

@Gery Greyhound >: Nem a kek-feher olcso arurol beszelek. De tortenetesen tudom, hogy a Tesco Turo Rudi, teljesen ua. mint a Piros Pottyos. Hangsulyozom, nem a kek-feher csikos!!!

avus · http://avus.blog.hu 2009.04.23. 13:17:52

@Gery Greyhound >: Úgy teszel, mintha a Tescoban csak kék-fehér sajátmárkás hulladékok lennének. Van minőségibb saját márkás cuccuk is, és természetesen van más is. Tecsóban 2k fölött veszek tökéletes bécsi virslit, ellenben pl. a CBA-ban 1.5 alatt adtak vízízű, bécsinek nevezett valamit. Minden tescohulladékos példádra van ellenpélda.

Az meg neked jó, hogy van a közeledben non-stop pékség, de sokaknak nincs. Nekem például a közvetlen közelben vannak mindenféle náció (magyar is) tulajdonában lévő 20 m2-es éjjelnappalik, egytől egyig olyan helyek, ahova egynél többször az ember nem megy be. 5 perc tekerésre meg van egy Aréna, ahol a kisbolti szikkadt zsömlénél sokkal jobbat kapok (most nem a 6 ftos alapzsömlére gondolok). Ha a pékséged áttelepszik a közelembe, én is nála fogom intézni az éjjeli vásárlást.

záporjózsi 2009.04.23. 13:24:48

@Gery Greyhound >: Cím? :) Egyébként a sütés manufakturális gyártás, vannak előnyei és hátrányai...
Akkora vagyok, hogy cipőben, ruhában a Tesco szóba sem jön.
A Pick szalámi ugyan nem jön le teszkósnak, de más szalámik simán megjelennek a nagyáruházak saját márkáiként. Nem prémium terméket a gyártó hülye lenne tönkretenni azzal, hogy a gépeit nem köti le fix mennyiségre előre. Az a nagy forgalom - kis haszon. A többi pedig a kis forgalom melletti fajlagosan magasabb árrés.

Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2009.04.23. 14:34:01

2 megjegyzés:
1. A most megnyitott áruházról valószínűleg 1-1,5 éve döntöttek (hogy felépül) utána megvették a telket (keresni nem kellett: a Lidl mellé építettek), beszerezték az engedélyeket, (ez Mo-on még zsírozással is néhány hónap!) megversenyeztették az építési vállalkozókat (vagy újratárgyalták a korábbiakkal az árakat/feltételeket) ekkor elkezdődhetett az építkezés, ami szintén jó pár hónap, belsőépítészet, gépészet, bútorok, személyzet, raktárfeltöltés, nyitás. Tehát: még a válság előtt indult a dolog, csak nem hagyták félbe (biztos nem érte volna meg)
2. Válságban olcsóbb az ingatlan, tőkeerős befektető ilyenkor vásárol és fejleszt, válság vége után kaszál keményen! (akár üzleti forgalomból, akár ingatlaneladásból) uff én beszéltem.

albert1 2009.04.23. 18:47:23

Doki! OK, rendben, mindent elfogadok. Szép fotót csináltál. ;)
De gondolkodtam a dolgon egy kicsit, és nem tudok szabadulni az érzéstől, hogy csak a "szak"kifejezésekkel játszotok, és emiatt kicsit egypoénos a blog.
Nincs szó szerinti válság, de pölö azt azért a bőrömön érzem, hogy a törlesztőm meg fog ugrani, meg a tavaly biztos melóban is kacsintgatnak, hogy miből is kellene levágni. Persze 1000x túlbiztosítva vettem fel, de fáj, hogy mimimum kiugrott a zsebemből az Audi 80-as ára. Az meg hogy a tehetséges polgártárs újabb Porkát vesz, nem jelent nekem semmit.
Szóval recesszió az meg van, Te is mondtad. Abba viszont nem akarok beleszólni, hogy a rossz szóhasználatot ennyire cinikusan kell-e az olvasók szemére hányni. Peace!
süti beállítások módosítása