Internetes keresési szokásainkat szeptemberben teljesen megborította a válság, illetve a válsághoz kapcsolható egyéb kulcsszavak, de szerencsére egy októberi súlyos mélypont után már helyreállni látszik a világ rendje: a válság kifejezés kezd visszacsúszni a kurva, Jézus, Fradi kulcsszavak szintjére.
A magyar közéletet internetes keresésre leképezve négy keresőkifejezés gyakoriságát vizsgáltuk meg. Ezek, a már a fent említett válság, kurva, Jézus és Fradi szavak voltak. Mielőtt nagyon belemerülnénk a Google keresési trendek elemzésébe, mindenképpen meg kell dicsérnünk Zala megyét és Borsod-Abaúj-Zemplén megyét. Ezeken a helyeken még a legvészterhesebb időben sem vált egyeduralkodóvá a válságra keresés az interneten, ha egy hajszálnyival is, de Jézus győzött. Még az előző két megyénél is komolyabb vállveregetés jár Vas megyének, Békés megyének, Baranya megyének és Tolna megyének. Ebben a négy bátor régióban a kurvák mindig jobban érdekelték az internetezőket, mint a válság.
A válság kifejezés egészen szeptember közepéig messze a közéletet tematizáló másik három kulcsszó mögött kullogott. Aztán szeptember 28-a után alig néhány hét alatt iszonyúan megerősödött, messze lenyomott minden mást. A grafikonon nagyon érdekes, hogy a hegyként kiemelkedő válság mennyire egy vonalba fonja, az addig hullámzó kereséseket. A Fradira kicsit kevesebben, Jézusra kicsit többen kezdtek keresni. Hiába, ilyenkor nem szórakozni, hanem hinni szeretne az ember.
Aztán november elejére alábbhagyott az őrület, olyannyira, hogy a karácsonyt már úgy ünnepelhettük, hogy Jézus messze megelőzte a válságot, de a kurváknak is sikerült rajta felülkerekedniük. A válság igazi vesztese a Fradi, irántuk folyamatosan csökken az érdeklődés.
A karácsonyi kajadömping és a szilveszteri másnap után ismét elkezdtünk pesszimistáskodni, és a válság kifejezés megint elhúzott a többiektől, de messze nem akkora mértékben, mint októberben, ráadásul a többi kulcsszavunk is szép emelkedésnek indult. Még a február végén kisebb mélyponton lévő Fradi is!
Március 15. és Gyurcsány lemondási terve hatására most ismét emelkedőben van a mindennapjainkat a híradókból ijesztgető úgynevezett válság, de talán kevésbé meredeken, mint eddig.
A kifejezések szintjén el kell még mondanunk, hogy a „pénzügyi válság” kifejezés több mint 200 %-os növekedést ért el, szorosan mögötte van a „válság hitel” és a „gazdasági válság” egyaránt 190-190 százalékkal. A „válság okai”, „válság hatása”, „válság 2009”, „válság 2008” jellegű kifejezések még a Google rendszerében sem mérhető növekedést produkáltak. Érdekes még az is, hogy a „Jézus szíve” kifejezés nyolcvan százalékos emelkedést tudhat maga mögött, hogy a magyar kurvák iránt 60 %-kal nőtt az érdeklődés, és, hogy Fradi mezeket majdnem másfélszer annyian kerestek, mint az elmúlt év hasonló időszakában.
A teljes összehasonlítást itt tudja megnézni.